kan dit op ADD wijzen ? (zie beschrijving)

- Mijn hoofd zit altijd vol met allerlei dingen die ik nog moet doen of ik graag wil doen.

- erg slecht in plannen want als er teveel in de agenda staat raak ik het overzicht kwijt ben ik helemaal in de war.

- wil soms heel veel dingen tegelijk

- kan erg slecht over veranderingen.

- kan zich erg slecht concentreren en snel gedemotiveerd

Bedankt voor uw moeite.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Alleen moeite met concentratie is een punt dat bij add hoort. En bij vele andere aandoeningen. Maar ook bij 'normale' mensen komt dit voor.

Een agenda zou je overzicht moeten bieden. Als je ad(h)d zou hebben is dat een hulpmiddel.

Veel willen doen is ook iets wat een redelijk normaal verschijnsel is.

Moeite met veranderingen is een meer specifiek kenmerk van pdd.

De huisarts kan je doorverwijzen voor een psychologisch onderzoek.
Ik denk dat de kenmerken die je beschrijft te oppervlakkig zijn om een diagnose te stelken. Het gaat ook om dd manier hoe je omgaat met deze punten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als officieel gelabeld ADD-er herken in het idd.

dat wil echter niet zeggen dat het ook ADD is, maar kan er wel degelijk wijzen. (ik kan je lijstje nog wel aanvullen tot vervelens toe hoor, maar iedereen herkent dit 'weleens' in mindere of meerdere mate dus hier schiet je niet veel op denk ik)

als je het zeker wil weten zal je een verwijzing via je huisarts moeten vragen naar een instelling of psycholoog die hier meer kaas van heeft gegeten dan wij hier op GV.
een diagnose kunnen wij niet geven, wellicht wel handvaten waar je mogelijk wat aan hebt.

als het ADD is er vaak meer nodig (ondersteuning, mogelijk medicatie, ontspanningsoefeningen, praatgroepen etc waar jij mogelijk baat aan kan hebben en men een vinger aan de pols kan houden)

ook dan is het niet vrij simpel vast te stellen, maar het lijkt me de moeite waard om hier werk van te maken als je er in zoveel mate last van hebt dat het je beperkt en het een impact kan hebben op alle aspecten in het leven, je doen en laten.

wellicht kan add uitgesloten worden en kan men verder kijken naar andere mogelijke oorzaken (dat is ook een beste opsomming van mogelijkheden die ik je zal besparen)

ADD of niet, het gaat erom dat jij je lekkerder in je vel gaat (leren) voelen, of hier nu een label aan hangt of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn een aantal overlappingen bij diverse stoornissen.
Mijn advies is om eens goed rond te snuffelen op betrouwbare pagina's rondom AD(H)D en maak dan een afspraak via je huisarts bij een erkend psycholoog.